Η κορυφαία χορεύτρια του κόσμου στην Αθήνα

svetlana zakharova

Ο λόγος για την Ουκρανή Svetlana Zakharova, η οποία παρουσίασε το χορευτικό της αριστούργημα με τίτλο «Amore» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 24 και 25 Οκτωβρίου 2017. Ένα μουσικοχορευτικό θέαμα με την αγάπη να είναι παρούσα σε όλη την παράσταση μέσα από τρεις διαφορετικές ιστορίες.

Το πρώτο μέρος (Francesca di Rimini) εμπνευσμένο από την κόλαση του Δάντη, αφηγείται την τραγική μοίρα δύο εραστών που καταδικάστηκαν στην αιώνια τιμωρία. Το μυστηριακό Rain before it falls, συνδυάζοντας κατά τη γνώμη μου πολύ πετυχημένα την κλασική μουσική με τους ηλεκτρονικούς ήχους, περιγράφει ένα ερωτικό τρίγωνο. Στο φινάλε Strokes through the Tail, πέντε άνδρες διεκδικούν μία γυναίκα, μέσα από δοκιμασίες επικυριαρχίας που αποδίδονται με άφθονο χιούμορ.

zakharova
Στο τέλος του πρώτου μέρους

Κάθε παράσταση χορού που παρακολουθώ, την κρίνω και την αντιμετωπίζω με πολύ σεβασμό. Και αυτό γιατί είχα ασχοληθεί και η ίδια με το αντικείμενο για 4 χρόνια, επομένως μπορώ να κατανοήσω τη δυσκολία, το σωματικό πόνο αλλά και την πειθαρχία που κρύβεται πίσω από κάθε κίνηση. Στη Svetlana Zakharova αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια για την εκτέλεση ενός προγράμματος μιάμισης ώρας σχεδόν μόνο από την ίδια αλλά και για την πρωτοτυπία των ιδεών της. Οι εναλλαγές ανάλαφρων και πιο δυναμικών κομματιών δημιουργούσαν ένα αποτέλεσμα αρμονίας και πάθους που δεν κούραζε το θεατή.

zakharova
Στο τέλους του δεύτερου μέρους

Οι χορογραφίες υποστηρίχτηκαν άψογα και από ενδυματολογικής πλευράς, με κάθε κουστούμι να συνάδει με το αντίστοιχο είδος χορού: ένα αέρινο λευκό φόρεμα για το μπαλέτο, ένα έντονο μωβ για το συνδυασμό μπαλέτου και σύγχρονου και ένα κορμάκι με σακάκι και σορτάκι για το καθαρά contemporary μέρος. Επίσης, δεν έλειψε το κόκκινο – το πλέον χαρακτηριστικό χρώμα της αγάπης – για τους δεύτερους χορευτές.
zakharova

Αν έπρεπε να επισημάνω κάτι αρνητικό, αυτό θα ήταν μερικές τεχνικές δυσκολίες που γίνονταν ορατές σε μικρό βέβαια βαθμό εξαιτίας του ύψους της Zakharova. Το να είσαι πάρα πολύ ψηλή χορεύτρια κάποιες φορές δημιουργεί προβλήματα στην εκτέλεση ορισμένων κινήσεων, στην εύρεση παρτενέρ κτλ… Ακόμη, σε ορισμένα σημεία των ομαδικών χορογραφιών ο συγχρονισμός δεν ήταν απόλυτος, αλλά και πάλι πρόκειται για λεπτομέρειες που ένα μη εξασκημένο μάτι δε θα παρατηρούσε καν.

zakharova
Στο φινάλε

Βαθμολογώ την παράσταση με 9/10. Επιτρέψτε μου βέβαια ως καλύτερη χορεύτρια του κόσμου να θεωρώ τη Γαλλίδα Sylvie Guillem, την οποία είχα την τύχη να θαυμάσω από κοντά τρεις φορές πριν αποσυρθεί. Γενικότερα, θεωρώ ότι η τεχνική είναι κάτι που μετά από χρόνια εξάσκησης μπορεί να κατακτηθεί από όλους. Η εκφραστικότητα όμως δεν διδάσκεται, πηγάζει από μέσα σου. Και από τη Guillem πηγάζει σε αφθονία…

sylvie guillem
Sylvie Guillem

 

The best dancer in the world, Svetlana Zakharova, visited Athens for two days (on October 24th and 25th) to present her masterpiece entitled “Amore”. The show depicted three different aspects of love, thus it was divided in three parts called “Francesca di Rimini”, “Rain before it falls” and “Strokes through the Tail”. Each part captured a different love story though the combination of classical and electronical music, which was absolutely amazing.

I evaluate every dance performance I attend with respect, because I was an amateur dancer in the past, which means I can understand the difficulty, the psychical pain and the discipline needed behind every move. So, I have to congratulate Svetlana Zakharova for her “out of the box” ideas and her stamina on stage: She danced basically solo for an hour and a half!!! The same goes for her costumes, which were related to the type of dance she presented every time.

If I had to mention a negative point, this would be some barely noticeable technical difficulties due to Zakharova’s height. Being a very tall dancer, sometimes creates problems such as executing certain dance moves, finding the right dance partner etc…

Overall, I give the performance a 9/10. However, please allow me to consider Sylvie Guillem as the best dancer in the world. I believe that learning how to dance correctly is achieved though experience. But emotion while dancing cannot be taught, it comes from within. And Guillem has plenty of that emotion.

You may also like