Get exams ready

exams

Δε θέλω να σου χαλάσω το summer mood και την ανυπομονησία για τα beach parties και τις δροσερές βουτιές, αλλά υπάρχει κάτι στη ζωή αυτή που λέγεται εξεταστική και μας πλησιάζει απειλητικά. Πάμε λοιπόν να δούμε πώς μπορούμε να προετοιμαστούμε κατάλληλα ώστε να αποφύγουμε την υπερκόπωση και τις κρίσεις άγχους.

Διατροφή

Την περίοδο των εξετάσεων ακολουθούμε μία άκρως καθιστική ζωή και κουράζουμε τα εγκεφαλικά μας κύτταρα, οπότε είναι απόλυτα φυσιολογικό να έχουμε μία τάση για λιπαρά φαγητά ή φαγητά πλούσια σε υδατάνθρακες. Αν νιώθεις ότι δεν μπορείς να αντισταθείς, τότε φρόντισε να φας το ανθυγιεινό σου γεύμα πριν τις 7 το απόγευμα, ώστε να μην το αποθηκεύσεις σε λίπος. Αν πάλι θέλεις να ελέγξεις την όρεξή σου για φαγητό, φρόντισε όσο διαβάζεις να έχεις δίπλα σου κάποιο ρόφημα: νερό ή τσάι που είναι και αγχολυτικό. Αγαπημένη μου επιλογή αυτή την περίοδο είναι το Fuze tea με μάνγκο και χωρίς θερμίδες. Γευστικές υγιεινές επιλογές στις οποίες θα μπορούσες να στραφείς είναι τα βατόμουρα, οι ξηροί καρποί και τα ψάρια, ειδικά ο σολομός.

rasberries

Όσον αφορά τα διατροφικά συμπληρώματα, οι απόψεις για αυτά διίστανται καθώς άλλους τους βοηθούν και άλλους όχι. Αν ανήκεις στην 1η κατηγορία, φρόντισε να ξεκινήσεις τις βιταμίνες ή τα διατροφικά σου συμπληρώματα 15-20 μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων για να δεις αποτελέσματα όταν πρέπει. Αν τα ξεκινήσεις στα μέσα της εξεταστικής, πιθανότατα δε θα παρατηρήσεις καμία διαφορά στη συγκέντρωση ή την αποδοτικότητά σου.

Ύπνος

Το διάστημα της εξεταστικής και λίγο καιρό νωρίτερα, θα πρέπει να έχεις καθιερώσει ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου, δηλαδή να κοιμάσαι κάθε μέρα περίπου την ίδια ώρα, όχι τη μία 22:30 και την άλλη 2:00.  Απόφυγε μεγάλα ξενύχτια αν ξέρεις ότι αυτά θα σε αποσυντονίσουν για τις επόμενες 1-2 μέρες.

Αν δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς, να πίνεις τον καφέ σου πριν τις 12 το μεσημέρι (όχι μετά) και να μην έρχεσαι σε επαφή με καμία ηλεκτρονική συσκευή για τουλάχιστον μισή ώρα πριν πέσεις για ύπνο. Μπορείς επίσης να κάνεις κάποιες διατάσεις πριν ξαπλώσεις καθώς χαλαρώνουν το σώμα ή να πιεις ένα  ποτήρι κρασί.  

streching

Διάβασμα

Το ότι διανύεις μία πιεστική περίοδο, δε σημαίνει ότι πρέπει να κλειστείς στο δωμάτιό σου και να δεις το φως του ήλιου μετά από 2 μήνες. Αν είσαι από αυτούς που σε πιάνουν τύψεις όταν αποφασίζεις να βγεις αντί να διαβάσεις, τότε διάβασε πολύ εντατικά μία με δύο μέρες συνεχόμενα και αφιέρωσε την επομένη μισή μέρα σε κάτι που σε ευχαριστεί. Ακολούθα αυτό το μοτίβο μέχρι το τέλος των εξετάσεων για να μη νιώθεις ότι ρουτινιάζεις.

Όσον αφορά τη μελέτη αυτή καθαυτή, είναι γεγονός ότι η πανεπιστημιακή ύλη είναι αχανής, επομένως υπολογίζεις να διαβάζεις 50 ή πιθανώς και παραπάνω σελίδες ημερησίως για να βγάλεις την ύλη. Στην πορεία όμως διαπιστώνεις ότι αυτό δεν είναι πάντα εφικτό, έτσι απογοητεύεσαι και αγχώνεσαι ότι μένεις πίσω. Για αυτό λοιπόν να θέτεις μικρούς στόχους, ύλη που είσαι σίγουρος ότι μπορείς να διαχειριστείς σε λιγότερα από μία μέρα. Και ύστερα, αν σού μένει χρόνος, μπορείς να διαβάζεις και κάτι επιπλέον. Έτσι, θα έχεις την αυτοπεποίθηση ότι όχι μόνο διάβασες όσα έπρεπε, αλλά και παραπάνω. Σκέψου το. 😉

Τέλος, μία συμβουλή που μπορεί εκ πρώτης όψεως να σου φανεί περίεργη αλλά εμένα με βοηθάει πολύ είναι να καλύψεις τα ρολόγια στο χώρο όπου διαβάζεις. Όλοι λέμε π.χ. ότι «θα διαβάσω από τις 10:00 μέχρι τη 13:00», όταν όμως βαριόμαστε, αρχίζουμε να κοιτάμε επίμονα το ρολόι χαζολογώντας μέχρι η ώρα να φτάσει 13:00 και να πούμε ότι κάναμε το καθήκον μας. Αντίστοιχα άλλες φορές αγχωνόμαστε όταν βλέπουμε ότι έχει περάσει μία ώρα και βρισκόμαστε ακόμη στην ίδια σελίδα. Δοκίμασε να μην έχεις την πίεση του χρόνου μπροστά σου και θα εκπλαγείς όταν διαπιστώσεις ότι πέρασαν κιόλας 3-4 ώρες παραγωγικού διαβάσματος.

studying

Ξέρω ότι ο καθένας έχει τους δικούς του ρυθμούς και το δικό του σύστημα σε κάθε εξεταστική, ωστόσο ελπίζω να βρήκες τις συμβουλές μου βοηθητικές. Καλή επιτυχία!        

good luck

 

 

I don’t want to ruin your summer mood and your anticipation for beach parties, but there is something in this life called “exams” and is actually closer than you think. So let’s see how we can be properly prepared in order to avoid overwork and panic attacks.

Nutrition

During the exam period we use our brain cells a lot, so it’s absolutely normal to have a tendency for fatty foods or carbohydrate-rich foods. If you feel that you cannot resist the temptation, then make sure to eat your unhealthy meal before 7pm so you do not store it in fat. If you want to control your appetite, make sure you have a drink next to you while studying: water or tea that is anxiolytic. My favorite beverage at the time is Fuji tea with mango and calories free as well as aloe vera cold tea. Tasty and healthy choices that you can make are raspberries, nuts and fish, especially salmon.

As far as nutritional supplements are concerned, opinions differ, as others see improvement and others don’t. If you belong to the first ones, make sure to start your vitamins or supplements 15-20 days before the beginning of your exams in order to see results when needed. If you start in the middle of the exam period, you will probably not notice any difference in your concentration or stamina.

Sleep

During the exam period and shortly before, you must create a stable sleep schedule which means sleeping around the same time every night. Avoid staying out late if you know that this will decompose you for the next 1-2 days.

If you have difficulty falling asleep, drink your coffee before noon (not after) and do not use  any electronic devices for at least half an hour before going to bed. You can also do some stretching before or drink a glass of wine (if you are an adult of course!)

Studying

Just because you are having finals, it doesn’t mean you have to lock yourself inside and never see the sunlight again. If you are one of those people who feel guilty when they decide to go out instead of studying, then study very hard for one or two days in a row and devote the next half day to something you like. Follow this pattern until the end of the exam period so you do not feel like dying.

As far as college studying is concerned, we all know that the material taught is vast, so you make yourself read 50 or probably more pages per day in order to be finished in time. But in the process you find out that this is not always possible, so you are disappointed and stressed that you are left behind. That’s why you should set small goals per day, a number of pages you know for sure can manage in less than a day. And then, if you have time left, you can study something more. So, you will have the confidence that you not only read what you should, but extra stuff too. Think about it. 😉

Finally, a tip that may seem strange at first but it helps me a lot is to cover the clocks in your study place. We all say for example: «I will study from 10:00 to 13:00am,» but when we get bored, we start staring at the clock until the time reaches 13:00 just to say that we have completed our duty. Similarly, we get anxious when we discover that we have been reading the same page for an hour now. Try to get rid of time pressure and you will be surprised to find out how quickly 3-4 of productive studying have passed.

I know everyone has their own exam tricks and tips, but I hope you find mine helpful. Good luck fox!

You may also like